El coneixement és una part molt important a l’hora de comunicar-nos i de posar en pràctica les nostres habilitats comunicatives. Per tal de parlar d’una cosa, situació o fet, sigui quin sigui i siguin quines siguin les seves característiques i la situació que ens porta a estar parlant d’allò que estem parlant hem de saber el que diem i hem de saber argumentar tot allò que es vol dir.
El fet de parlar coneixent els temes que s’estan tocant a més de crear interès en les persones que ens escolten (o llegeixen) ens aportaran molta seguretat a l’hora de comunicar-les, doncs saps que el que estàs oferint als demès té una base fonamentada en el saber.
Al mateix temps si parles o comentes alguna cosa, sense saber res, o gairebé res o poc del tema que vols tractar, l’únic que estàs fent són simples especulacions que poden ser encertades, però també errònies i incloure a les altres persones a pensar a creure sobre l’assumpte tractat coses que podrien no ser certes i provocar un error.
Tot i així, en molts casos la gent especula i sense voler s’influeix en l’opinió de les persones.
També i ha gent, tot i que no està documentada que es dedica a parlar i adoctrinar sobre qualsevol tema, creient que així destacarà com un gran savi ( escala grupal o local) i l’únic que fa és falsejar els coneixements que té i així ajuda negativament als altres.
En definitiva creiem que hem de forjar els nostres coneixements buscant respostes a les nostres preguntes i a la nostra curiositat per tal que ens puguem comunicar i compartir comunicació des del coneixement i no pas des de la ignorància.
Teniu raó que hi ha molta gent que parla i comenta per comentar sense tenir en compte la finalitat que té la conversa o la reunió..., tot això degut a la manca de l’’habilitat de l’escolta activa.
ResponderEliminarPer a gaudir de una informació vàlida i útil, cal utilitzar i posar en pràctica totes les estratègies que siguin convenients per cada cas i per cada persona; sense oblidar les noves tecnologies.
Llavors per una bona comunicació és molt important conèixer les circumstancies en què vivim per a que hagi coherència entre els comunicadors.